Bollywoodacteurs?! - Reisverslag uit New Delhi, India van Jojanneke Weetering - WaarBenJij.nu Bollywoodacteurs?! - Reisverslag uit New Delhi, India van Jojanneke Weetering - WaarBenJij.nu

Bollywoodacteurs?!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jojanneke

30 Mei 2009 | India, New Delhi

Jaja, jullie gaan het niet geloven, maar ondergetekendenden zijn vanaf juli in de Indiase bioscopen te zien, en wel in de kaskraker "Daddy Cool". Onz twee dagen als figurant waren misschien wel de leukste tot nu toe. Kort samengevat: ze zijn hier gefascineerd door blanke huid, dus wij werden echt als vips behandeld ten opzichte van de Indische figuranten. Keerzijde van de medaille: wij kregen sari's en lunghi's aan (dit kledingstuk is onbegrijpelijk: het is een grote lap die mannen omslaan, nog een keer omslaan en er een losse knoop inleggen die iederen 30 seconden loslaat. Dit houdt in dat je de hele dag alleen maar bezig bent met het vastmaken van je lunghi), terwijl de Indiers in spijkerbroek rondliepen. Onze rol bestond uit zo hysterisch mogelijk dansen in een Bollywood danscene. De aanwijzingen van de dancemaster waren gelukkig erg duidelijk: JUMP! JUMP! SMILE! DANCE! HANDS IN THE AIR! Dit is allemaal nog te behappen, maar helaas doen alle Indiers ontzettend hun best om hun gezicht in beeld te krijgen, dus je hebt ook rekening te houden met eventuele kopstoten en teengetrap.

Dan: het verhaal. Wat wij ervan meekregen is dat de SuperHero Mamutti (Kerala's beroemdste acteur, een verschrikkelijk arrogante man die door iedereen wordt aanbeden. Mijn grootste les: zeg niks onaardigs over hem, want dat valt niet in goede aarde....) de Villain doodschiet op het moment dat hij door een aquariam springt. In de tussentijd danst een tiental schaars geklede meisjes met een verschrikkelijk mooie Main Actress Nikida door het scherm.

Maar dan de andere acteurs... Men denkt hier dat het cool is om a la George Michael een plastic kruis in je oor te hangen, je haar te touperen, je gezicht roze te schminken en een nepsnorretje op te schilderen. De held zelf had een Rambo-bandana om een lunghi, hoog opgetrokken wandelsokken en bordeelsluipers. Ik zeg: deze film wordt een enorm succes!

Op de set ontmoetten we een stel uit Canada waar we in Goa al eerder mee gegeten hadden, en met hen besloten we door te reizen naar Alleppey om daar 24 uur lang een houseboattrip door de backwaters te maken. Onbeschrijfelijk mooi. Onderweg ontmoetten we een jongen uit Ierland, met wie we daarna zijn doorgereisd naar de Ashram van Amma, de Hugging Mother. Ze schijnt wereldberoemd te zijn, en jaarlijks 20 miljoen mensen te omhelzen en hen zo te zegenen. We slapen in haar commune, waar iedereen de hele dag mediteert en 2 uur per dag een "Selfless Service" doet, zodat de commune geheel selfsufficient is. Echt een fantastisch concept. Jelte was even bang dat ik hier wilde blijven (omdat ik 1x zei dat ik de sfeer fijn vond...), maar we zijn helaas minder selfless dan we hoopten en zijn ook niet zo goed in mediteren (plus je mag hier niet drinken, roken, of seks hebben) en gaan morgen weer door.

Veel liefs van twee Bollywoodsterren-in-de-dop

• 30 Mei 2009 - 09:03

Merelinde:

FANTASTISCH!

• 31 Mei 2009 - 21:56

Fanis:

Jajaja, wist wel dat jullie het gingen maken in Bollywood, Jelte, vertel ze over je rol die je hebt gespeel in Hill Street Blues(je weet wel, politieserie uit de jaren 80), je speelde Mick Belker, wie weet, hahaha. Maar ff serieus, ben blij dat het goed gaat met jullie. Veel plezier en we spreken.

• 31 Mei 2009 - 22:04

Roel:

Mooi mooi, we gaan de dvd alvast bestellen! Kijken wij vast of we jullie in de typisch Bollywoodse massascenes kunnen terugvinden, terwijl jullie intussen nog op reis zijn en nieuwe avonturen beleven.
    Ook de mannen van Taj Mahal willen de film graag zien!

• 02 Juni 2009 - 16:41

Irene:

Geweldig om te lezen weer!!
    HAVE FUN!

• 07 Juni 2009 - 09:08

DE Buurman:

Hey Ola!
    Mooie verhalen! Maar toch valt me jullie acteertalent wel een beetje tegen, zeker van Jelte die heeft tenslotte al die jaren bij de politie 1 groot toneelstuk opgevoerd en krijgt nu geeneens de hoofdrol aangeboden in de volgende Bollywood kaskraker en als iemand een foute George rol zou moeten kunnen neerzetten is hij het wel..Enjoy!!

• 10 Juni 2009 - 10:19

Rashmi :

Joooo, klinkt echt fantastisch!! Maar ook weer hard, ik ben zelf niet zo van 'reizen is lijden' maar jullie maken iig wel wat mee, en oh my god Daddy Cool lijkt me een topfilm, die ik ga ik zowieso zien!! Nog heel veel plezier!

• 11 Juni 2009 - 14:44

Julia:

jongens speelde Akshaye Khanna mee? (ook wel uit te spreken als adje kanaar) Daar ben ik namelijk volledig voor gevallen na het zien van een komedie bollywood in de bios daar. Dus mocht je een handtekening kunnen verzamelen in jullie volgende acteeravontuur, graag!